Pazartesi, Ocak 30, 2006

yüreğinin götürdüğü yere git

Yeni bir günde daha bekliyordum onu. Aynı yerde, aynı saatte,aynı masada, ilk buluştuğumuz gün giydiğim elbiselerim ile...
Her zaman olduğu gibi yine geç kaldı ve yüzü yine asıktı. Sırıttım, "Nasılsın bi'tanem?" dedim. Baktı, baktı ve "Bana bi'tanem deme" dedi. "Sıcağından iki büyük çay" diye seslendim garsona ve döndüm. "Hayırdır?" dedim, "Hayırdır" dedi. Öylece kaldık, gözlerimiz birbirimizin gözlerinde, buğulu gözlerim ve şimşekler çakan gözleri... Öylece birbirimize baktık.
Bir süre sonra "Yeter artık, bugün burada bitiyor" dedi, "Ne bitiyor?" dedim, "Öküzsün, hayvansın sen" dedi. Sinirlendim ve o an fırladım ayağa, "Yeter!" diye bağırdım. Zavallı garson kız koşuşturarak geldi, "Buyrun efendim, bir sorun mu var?" dedi. Utandım ama çaktırmadım, bir büyük çay daha söyledim. Oturdum yerime, baktım gözlerine. Sinirlenmişti, "Anlamıyorsun beni" dedi, "Kabasın, kırıyorsun beni sürekli. Ben ne dersem diyeyim hep senin dediklerin oluyor. Bıktım usandım, artık dayanamıyorum" dedi. Eliyle dürttü. Dalmışım, kendime geldim. Ağlamaya başladı. Durduramadım kendimi, hakim olamadım göz yaşlarıma, ben de ağladım... O sustu, ben dakikalarca hıçkıra hıçkıra ağlamaya devam ettim...
Uyandım ve "İki çay, iki tost" diye seslendim garsona, "Benim karnım aç değil" dedi. "Biliyorum, kahvaltı yapmadım henüz" dedim. Çantasını karıştırmaya başladı, önemli birşeyler arıyor gibiydi, bir resim çıkardı ve uzattı. "Bu İlhan" dedi, "Yakışıklı çocukmuş" dedim, "Yeni sevgilim" dedi. Gözlerindeki buğu artmıştı, duygulandım. Ayağa kalktım, ağlayan yüreğimi görsün istemiyordum.. "Yüreğinin götürdüğü yere git" dedi. "Nasıl!?" dedim, anlamamıştım. "Kitap" dedi, "Hani geçen sene okuman için vermiştim ya, geri getir artık onu." Hatırlamamıştım, zaten zamanla aram hiç iyi olmamıştı. "Peki" dedim, "Yarın getiririm." Tostlarımı bile yemeden sessizce ayrıldım yanından.
Eve döndüğümde ilk yaptığım iş kitaplığa bakmaktı, kitabı buldum. Kapağı ve son sayfaları yırtılmıştı. Bu şekilde geri veremezdim. Kitaplığa tekrar baktım, başka bir kitap buldum "Öğretmenlik Mesleğine Giriş- I" Güzelce paketledim ve öylece verdim.
Katalitik sobayı koltuğun yanına çektim, kahvemi de alıp oturdum ve kaldığım yerden, 17.sayfadan kitabı okumaya devam ettim, kararlıydım bu sefer yüreğimin götürdüğü yere gitmeye...

0 Eleştiri: